Wednesday, January 5, 2011

Kemana Hilangnya minyak masak????


harini kita akan berbicara mengenai minyak masak..tentunya semua 0wg tahu bertapa pentingnya minyak masak kepada kita semua..tanpa minyak masak maka tak sempurnalah masakan sese0wg itu.. tapi harini, kenapa harus timbul masalah minyak masak kepada kita semua???? 

sejak kebelakangan ini , Krisis bekalan minyak masak semakin hari semakin kritikal, terutama selepas memasuki tahun baru beberapa hari lalu. sedar atau tak sedar itulah kenyataanya... Bekalan semakin berkurangan sehingga pengguna terpaksa membeli minyak masak yang berharga mahal kerana tiada pilihan lain. 

jika kita ke pasar raya ataupun kedai2 runcit.. kita akan lihat papan tanda kecil " minyak sudah habis di jual". pelik dan ajaib tapi itulah yang terjadi kepada ibu2.. peniaga2 yang ingin membeli minyak masak... hairankan. kemanakah hilangnya minyak masak tersebut??? adakah di s0r0k 0leh penjual @ pemb0r0ng??? sampai bilakah masalah ini akan selesai??? dan sampai bilakah pers0alan ini akan terjawab????

p/s: kepada pihak yang bertanggungjawab sila ambil tindakan yang sewajarnya kepada pihak yang cuba mengambil kesempatan...iNGAT tak semua rakyat di malaysia ini 0wg kaya, dan x semua rakyat malaysia ini hanya suka makanan kukus ( rakyat harus di utamakan)





No comments:

.