Thursday, June 2, 2011

Prince William Divorces Kate Middleton???

tadi semasa saya buka facebook, saya terlihat postwall dari rakan sefesbuk saya.. Ben Ashaari dia menceritakan di blog beliau mengenai penceraian prince william dengan kate middleton..pada mulanya susah nak percaya..ialah mereka kan baru berkahwin mungkin nie kerja2 paparazi untuk menjatuhkan mereka.. apa-apapun story nie dah tersebar luas di majalah-majalah ataupun di blog-blog dari negara barat ....

inie adalah antara blog yang mengisahkan tentang penceraian putera william...

sebelum tu kita imbas kembali detik-detik yang manis semasa majlis perkahwinan putera william dengan bekas isterinya..


Rasanya semua orang sudah tahu  perkahwinan diraja antara Putera William dan Kate Middleton. Jutaan manusia seantero dunia telah melihat siaran live perkahwinan diraja ini. tapi malangnya perkahwinan ini sekerat jalan sahaja..



Tanggal 29 April 2011 ini pasti tercatat dalam sejarah dunia apabila  di jangkakan 2 billion penonton akan menyaksikan perkahwinan Putera William Dan Kate Middleton (The Royal Wedding : William & Kate) live dari London. 



Kali terakhir majlis perkahwinan besar-besaran keluarga di raja Britain ialah pada tahun 1981 iaitu perkahwinan antara Putera Charles dan Puteri Diana. 





Untuk rekod, Putera William mula jatuh hati pada Kate pada malam pertunjukan fesyen ketika putera raja itu berada pada semester kedua di Universiti St Andrews, Scotland pada 2001.
Selepas itu media seluruh dunia mengikuti perkembangan percintaan mereka berdua sehinggalah mereka bersetuju untuk berkahwin pada 29 April ini.  
Banyak acara yang akan diadakan sempena The Royal Wedding ini antaranya perarakan berkuda,  perarakan pengantin dari Gereja Westminster Abbey, pertunjukkan angkatan tentera udara Diraja dan banyak lagi.



Berikut adalah aturcara majlis itu seperti yang dikeluarkan oleh akhbar Telegraph.co.uk:
 
Antara pukul 08:15 dan 09:45
Sekitar 1900 tetamu akan tiba lebih awal di pintu utara Westminster Abbey.

Pukul 09:50
Garbenor Jeneral, Perdana Menteri dan ahli-ahli diplomatik serta tetamu VIP yang lainnya tiba di Westminster Abbey.

Pukul 10:10
Putera William dan pengiring pengantin lelaki, Putera Harry meninggalkan Clarence House di Bentley menuju ke Westminster Abbey. 

Pukul 10:20
Anggota keluarga Diraja tiba di Westminster Abbey dari Buckingham Palace. Pada waktu yang sama, ibu Kate Middleton, Carole Middleton dan adiknya, James Middleton meninggalkan Hotel Goring menuju ke Abbey. Mereka dijangka tiba di Abbey pada pukul 10:27. 

Pukul 10:25
Anggota keluarga Diraja lainnya meninggalkan Buckingham Palace menuju Abbey. 

Pukul 10:35
Sejumlah ahli keluarga Diraja seperti Duke of York, Puteri Beatrice, Puteri Eugenie, Earl dan Countess of Wessex, Princess Royal dan Vice Admiral Timothy Laurence, menuju Abbey dari Buckingham Palace.

Pukul 10:38
Putera Wales dan Duchess of Cornwall meninggalkan Clarence House menuju Abbey.

Pukul 10:40
Ratu dan Duke of Edinburgh meninggalkan Buckingham Palace, dan tiba di Abbey lima menit kemudian. 

Pukul 10:48 
Pengiring pengantin perempuan meninggalkan Hotel Goring, tiba di Abbey pada 10:55.

Pukul 10:51
Kate Middleton, didampingi ayahnya Michael Middleton meninggalkan Hotel Goring ke Westminster Abbey menggunakan Rolls Royce.

Pukul 11:00
Majlis perkahwinan dimulai, dan ditayangkan melalui pembesar suara dan layar lebar di Hyde Park dan Trafalgar Square. 

Pukul 12:15
Perarakan pengantin dari Gereja Westminster Abbey menuju tempat resepsi di Buckingham Palace. Kedua mempelai akan menggunakan kereta kuda State Landau 1902. 

Pukul 12:30
Kedua mempelai tiba di Buckingham Palace.

Pukul 12:40
Para tetamu mulai tiba di Buckingham Palace.

Pukul 13:25
Ratu, pasangan pengantin, bersama-sama dengan seluruh anggota keluarga muncul di balkoni istana.

Pukul 13:30 
Pertunjukkan angkatan tentera udara Diraja.


sumber dipetik dari::: http://billyinfo.blogspot.com



cerita hadiah perkahwinan mereka:::


Perkahwinan di Raja antara Putera William dan Kate Middleton telah menjadi satu benda yang harus ditonton oleh semua lapisan masyarakat di seluruh dunia.  Dikhabarkan bahawa jumlah yang menonton upacara perkahwinan ini menerusi online telah mengalahkan rating piala dunia. Sangat hebat…ianya umpama cerita dongeng cinderella dan kisah pari pari.
Putera William dan Kate Middleton menerima hadiah perkahwinan diraja pertama mereka dari nenek Putera William iaitu Ratu Elizabeth, hadiah tersebut ialah gelaran Duke and Duchess of Cambridge. Menurut sumber dari Istana Buckingham, William kini secara rasmi bergelar His Royal Highness The Duchess of Cambridge manakala isterinya Catherine Middleton bergelar Her Royal Highness The Duchess of Cambridge. Kenyataan istana menyebut bahawa Willliam dinamakan sebagai Earl of Strathearn dan Baron Carrickfergus, manakala Middle juga menerima gelaran yang sama sebagaiCountness of Strathearn dan Baroness Carrickfergus.
Strathearn mengaitkan William dan Middleton dengan Scotland di mana pasangan itu bertemu dan saling jatuh cinta. Baron Carrickfergus adalah gelaran bangsawan yang merujuk kepada satu daripada bandar tertua di utara Ireland.
Ketiga-tiga gelaran berkenaan dikurniakan nenda William, Ratu Elizabeth II sebagai menandakan perkahwinan putera berkenaan dan diumumkan awal pagi semalam menerusi Twitter, e-mel dan halaman web rasmi perkahwinan diraja.
Disebabkan Middleton tidak dilahirkan dikalangan keluarga diraja, beliau tidak akan secara rasmi menjadi Puteri Catherine walaupun masyarakat umum akan memilih untuk memanggil beliau demikian atau mungkin “Puteri Kate”, menolak protokol.
Putera William, 28, pewaris kedua takhta British dan Kate Middleton, 29, sah bergelar suami isteri dalam majlis yang diadakan di Westminster Abbey dengan disaksikan 2,000 tetamu di gereja berkenaan selain dua bilion penonton dari seluruh dunia yang menyaksikan acara yang disiarkan secara langsung menerusi televisyen dan internet.
Sementara itu di luar Westminster Abbey, orang ramai dari seluruh dunia mula memenuhi kawasan berkenaan sejak malam sebelumnya dengan harapan untuk melihat lebih dekat majlis penuh bersejarah itu.
“Saya hanya dapat lelap beberapa jam di muka pintu tetapi saya tidak kisah, hari ini adalah satu peluang seumur hidup dan saya perlu berada di sini untuk menyaksikan upacara berkenaan,” kata rakyat Kanada, Jay Edmonds.
Malah, ramai peminat yang sanggup berkhemah di sepanjang jalan Westminster semata-mata untuk tidak melepaskan peluang menyaksikan perkahwinan bersejarah itu.
Dengan membawa bendera Union Jack, Terry Hut, 77, sanggup berkhemah sejak lima hari lalu untuk mendapatkan kedudukan di barisan paling hadapan bagi menyaksikan majlis perkahwinan diraja yang kelima bagi dirinya.
“Mereka akan berjalan secara berasingan tetapi ketika mereka berjalan bersama, mereka akan menjadi raja dan ratu England pada masa hadapan,” katanya.
Sementara itu, pihak polis Britain dilaporkan sudah menahan tiga orang dalam operasi keselamatan berkaitan dengan perkahwinan diraja berkenaan.
Penahanan dibuat ketika pasukan polis Britain mempertingkatkan keselamatan pada waktu malam, kelmarin sebelum majlis di Westminster Abbey di mana seramai 5,000 anggota polis ditempatkan bagi menghalang kejadian tidak diingini.
Scotland Yard berkata, tiga individu ditahan di selatan London pada Khamis kerana disyaki menyebabkan gangguan awam dan melanggar keamanan.
Suspek terbabit adalah dua lelaki berusia 68 dan 45 serta seorang wanita berusia 60 tahun yang kini masih dalam tahanan polis Metopolitan.
sumber dipetik dari :: http://www.mummynemo.com

ini pula merupakan siaran langsung majlis perkahwinan mereka::



bagai nak rak kan majlis perkahwinan mereka nie..tiba2 teringat pulak kat artis kita perkahwinannya pun bagai nak rak
akhirnya separuh jalan saja kan..takpelah nak buat macam mana semua itu takdir..
tak ada seorang pun yang dapat menolak takdir dirinya...
di sebalik kejadian pasti ada hikmah tersembunyikan s0, kita d0akanlah yang terbaik
untuk semua orang..


p/s::  j0d0h ,ajal n pertemuan semuanya di tangan Allah s.w.t

No comments:

Blog Archive

.