Thursday, August 4, 2011

Cerita Lawak : Terkantoi Makan Di Bulan Puasa / Ramadan



ali dan ahmad baru je bangon tdo selepas selesai menapak khemah smlm......

ahmad: waaahh... bestnyer la tdo.. sejuk gler.. lapar la pulak..

ali: ko ni tgh2 hari da bising.. kalu lapar mkn je la megi tu.. aku nk smbung tdo pun xbley!

ahmad: ko ni tdo je.. tolong aku wat megi ni kalu ko nk mkn..

dorg wat la megi.. sampah megi tu ahmad campak kat sebatang pokok pisang tua ni..

ali: ahmad!! amik balik pokok tu.. atok aku kata pokok pisang tua ade penunggu!!!

ahmad: (ejek) warghhh.. takotnyer aku..

lalu ahmad cmpk sisa2 mknn semalam kat pohon tu..

ali: tidak!!! abis lah!!

ahmad: huahahahaha..

tiba2 dtgnyer 5 lembaga putih mengelilingi mereka..

ahmad menggeletar smpi melutut..

ahmad: ampun nenek moyang!! cucu janji x kacau lagi.. cucu x cakap besar lagi.. cucu bersihkn balik!!!

lembaga: pale hangguk ko nenek.. dah3,, ikut kami kebalai.. time bulan puasa yg mulia ni pun ko mkn terang2 gini..



kuang3.. org pki jubah ngan kopiah rpenyer...






No comments:

.


.

.