Wednesday, August 24, 2011

[PANAS] perang besar antara Azwan Ali VS Didie Alias Di twitter..

gila kentang !
Bulan Ramadhan, bulan yg baik tp ada juga artis yang berperangai tidak sopan, atau dengan istilah lain kurang ajaq... mungkin masa skolah dulu, dia tak di ajaq..  cek tak faham dengan manusia yang  suka mengelarkan orang lain sebagai binatang.. apa kejadah semua ini?? inikan role model yang masyarakat malaysia agung2 kan??? tepuk dada tanyalah selera..
sebelum tu, kita renungkan dulu surah di bawah ini..
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا يَسْخَرْ قَومٌ مِّن قَوْمٍ عَسَى أَن يَكُونُوا خَيْراً مِّنْهُمْ وَلَا نِسَاء مِّن نِّسَاء عَسَى أَن يَكُنَّ خَيْراً مِّنْهُنَّ وَلَا تَلْمِزُوا أَنفُسَكُمْ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ بِئْسَ الاِسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِيمَانِ وَمَن لَّمْ يَتُبْ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ
Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain; dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk. (Larangan-larangan yang tersebut menyebabkan orang yang melakukannya menjadi fasik, maka) amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah ia beriman. Dan (ingatlah), sesiapa yang tidak bertaubat (daripada perbuatan fasiknya) maka merekalah orang-orang yang zalim. Surah Al-Hujuraat, Ayat 11
JANGAN TIRU AMALAN INI YE ^__^












bulan mulia pon nak gadoh3.. tak faham cek dengan manusia yang berhati busuk dan suka cari pasai nie.... kita hidupni hanya sementara.. berbuat baiklah sesama insan..








2 comments:

aamalinaazman said...

aigooooooo
ntah ape2 la kannn

Anonymous said...

Salah sape ek? Azwan ali kot.. Dia yg tetiba mula dulu.. Tapi... Argh pening! Bertaubatla artis2 kebanggan kita ni.. X baik gadoh2.. Nanti jadi gado2 pulak..

Blog Archive

.