Friday, October 21, 2011

[berita] Gantung Khidmat Aziz Bari: Bukan Hukuman Tetapi Tempoh Beri Surat Tunjuk Sebab


GOMBAK: Penggantungan khidmat Pensyarah Undang-Undang Universiti IslamAntarabangsa (UIA), Prof Dr Abdul Aziz Bari bukan sebagai satu hukuman namun sebaliknya sekadar tempoh untuk beliau memberi tunjuk sebab berhubung kenyataannya mengenai titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah baru-baru ini.

Rektor UIA, Prof Datuk Dr Zaleha Kamaruddin berkata, penggantungan khidmat Abdul Aziz selama tujuh hari berkuat kuasa pada 19 sehingga 25 Oktober ini adalah penggantungan bergaji penuh.

"Kami membuat penggantungan itu dengan alasan untuk melicin dan mempercepatkan siasatan tanpa sebarang gangguan untuk mendapatkan penjelasan daripada beliau berhubung kenyataan yang dikeluarkan itu,"katanya pada sidang media di UIA di sini, Jumaat.

Abdul Aziz dipetik dalam portal Malaysiakini baru-baru ini sebagai berkata bahawa tindakan Sultan Selangor campur tangan berhubung isu siasatan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ke atas Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) itu bukan sesuatu yang lazim dan menyifatkannyasebagai tidak konsisten.

BERITA SELANJUTNYA SELEPAS INI...MSTAR

No comments:

Blog Archive

.