Wednesday, October 5, 2011

WATAK SARAH DALAM KARIPAP-KARIPAP CINTA, TAK KENA GAYA....



Sarah seorang lulusan Al-Azhar, bapanya seorang yg dikatakan warak yang ingin menjodohkan dia dengan seorang yang bergelar ustaz, dan Ali yang desperate untuk menarik perhatian bapa Sarah lantas menipu yang dia juga sebenarnya lulusan Al-Azhar. This is the main conflict of the story.



Yoga: Untuk pengetahuan engkau, si Sarah tu merupakan graduan University Al-Azhar. Kalau dia nak, dia boleh jadi ustazah kau tahu tak? Tapi tak! Dia memilih untuk jadi editor di unit komik, pejabat aku.


Ali: Hei! Maksudnya kau nak bagitahu aku yang aku tak layak mendampingi seorang ustazah sebagai teman hidup aku? macam tu?!


Yoga: Err.. itu ya lah jugak. Tapi Li, itu bukan point utama aku. Point utama aku ialah, si Sarah tu merupakan best student kat Universiti Al-Azhar dan merupakan pelajar 10 terbaik seluruh universiti Al-Azhar...
Bersungguh-sungguh betul mereka nak menganggat watak ini sehingga back ground tentang pengajian di Universiti Al-Azhar ditekankan beberapa kali dalam filem tersebut.
Tak cukup dengan itu ia disokong lagi dengan dialog seterusnya.
Yoga: Ni... untuk pengetahuan engkau, ayah si Sarah ni merupakan seorang yang dihormati kerana perwatakan warak dia.


tapi kenapa seorang pelajar Universiti Al-Azhar pakai tudung nampak rambut????? apa kes kan???
nie macam nak menyerap nilai ISLAM LIBERAL....APA ITU MAKSUD ISLAM LIBERAL? Islam Liberal itu orang Islam yang pola pikir dan budayanya berkiblat kepada Barat dan memuja peradaban Judeo-Kristiani.
















SEPATUTNYA WATAK SARAH TU KENA BERPAKAIAN MACAM NI...



BARULAH NAMPAK SOPAN ......
DAN MACAM STUDENT AL-AZHAR...BETUL TAK??
SAPA SETUJU SILA ANGKAT TANGAN....^____^





KAU HAMPA TAK CAYA, HAMPA NONTON LAH CERITA NIE SENDIRI K....



sinopsis:

Kisah cinta komedi romantik yang mana seorang pemuda sempoi, Ali jatuh cinta dengan seorang gadis lulusan Al-Azhar, Sarah. Pelbagai cara dilakukan oleh Ali bagi mendapatkan cinta Sarah memandangkan keluarganya dikatakan memilih mahu menyatukan Sarah dengan seorang ustaz. Ali sanggup berbohong mengatakan dia juga lulusan Al-Azhar bagi mencuri hati ayah Sarah.

Dalam masa yang sama, Ali juga perlu mengambil hati Sarah yang amat menyukai kuih karipap. Dia sanggup belajar cara-cara membuat karipap bagi menawan hati Sarah. Akhirnya pembohongan Ali terbongkar dan menjerat dirinya sendiri. Namun kerana cinta yang telah bersemai, Sarah tetap memilih Ali sebagai pasangan hidupnya.




P/S : KALAU NAK BUAT CERITA ISLAMIC TU, BIALAH BETUL2 DAN KENA DENGAN CARANYA...

2 comments:

Unknown said...

hahaha...ye lah..aduh...memang x kena lah...mcm oki tue cantik ^_^ POP suka tgok dea :D comel!! hehhe

nick dot anis said...

stuju sgt entry u ni..

Blog Archive

.