[BOLA] Ricardo Kaka memeluk islam?

Al-hamdulilah syukur kepada Allah, 
sesungguhnya Allah lebih mengetahui apa yang tersurat dan tersirat.. 
Allah SWT berfirman dalam surah Ali Imran 3:19 yang bermaksud:
“ Sesungguhnya cara hidup yang diredhai oleh Allah hanyalah Islam.”

Agama islam sudah cukup baik untuk kita, 
kenapa kita perlu agung2kan agama lain?
kenapa kita perlu ingat tarikh2 yg penting untuk agama lain?
contohnya seperti menyambutan  hari Valentine's Day,

sedangkan tarikh kelahiran Nabi Muhammad S.A.W pun kita lupa
kita beria2 nak sambut tahun baru, tapi kenapa...
kita tak beria2 nak ambut tahun baru islam?

"Tepuk dada tanyalah selera"


tapi bukan itu yang nak di bicarakan oleh pihak mahligai..
pihak mahligai nak cerita pasai pemain bola sepak terkenal nie.. 
dengar khabar (Ricardo kaka Pemain Real Madrid) sudah memeluk islam
harap-harap pekabaran mengenai kaka memeluk islam,  adalah satu berita yang betul.. 
Nampaknya, bertambah lagi lah saudara baru kita..  Alhamdulilah..

   

iNi berita baru dan gambar baru.. Yang sedang Heboh didalam facebook individu-individu berbangsa arab yang mengatakan Pemain bola sepak terkenal nih telah memeluk agama islam, Tak silap gambar nih diambil pada 26./12 baru-baru nih di sebuah masjid di Dubai.Dilaporkan bahawa Kaka ataupon nama sebenar Ricardo kaka telah menghadiri majlis pengenalan Islam bersama isterinya di masjid nih. baca selanjutnya di gilerkentang

4 comments:

Alis Misnan said...

Alhamdulillah..dari darjah5 minat dia ni..

Fajar said...

Bagus deh kalau gitu....

cerita best said...

cerita pakjoe datang terjah di blog nie... 4 c joe bg dekat blog nie cute,cun,comel,cantik niceeeeeee entry ..terjah sini sama k ada mcm2 tip tuto pakjoe nk kongsi dgn tuan blog..,http://pakjoe-pakjoe.blogspot.com/2011/12/korang-semua-jomlah-join-this-group.html

yanie yusuf said...

Alhamdulillah... Syukur.

Salam Blogwalking: www.yanieyusuf.com

Sponser :

sem0ga Allah merahmati anda...TQ

.

.