Saturday, March 31, 2012

BUNOHAN


SINOPSIS 

BUNOHAN adalah sebuah kisah tragik kasih sayang antara tiga beradik dan bapanya yang kian uzur. Kisah pergelutan mereka untuk merapatkan ikatan kekeluargaan dan restu, beransur ke arah keganasan, korupsi dan pembunuhan. Filem ini bermula jauh di kampung pedalaman bahagian selatan Thailand, berdekatan sempadan Malaysia. 'Bunga Lalang' atau Adil (ZAHIRIL ADZIM) mengambil bahagian dalam pertandingan tinju Tomoi yang melibatkan pertaruhan wang, maruah dan nyawa. Sahabat lama Adil sempat menyelamatkannya dari pinggir maut, mengubahkan mereka menjadi pelarian penganjur pertinjuan haram tersebut.

Ilham, seorang pembunuh upahan dihantar untuk memburu mereka sesedang kedua-dua sahabat itu berada dalam perjalanan pulang ke Kampung Bunohan. Kampung Bunohan juga merupakan kampung halaman Ilham yang sudah lama ditinggalkan.

Ilham tidak pernah pulang walaupun ketika ibunya berada di anjung nyawa. Pada waktu yang sama, Bakar ( PEKIN IBRAHIM) abang sulung Adil juga pulang ke Kampung Bunohan kononnya untuk menjaga bapa mereka yang uzur. Perwatakan solehnya tersembunyi niat buruk seorang usahawan bercita-cita tinggi. Bakar seorang yaang berhati kejam yang sanggup melepaskan segalanya untuk mencapai kekayaan. Sekembali mereka bertiga ke kampung halaman di mana takdir mereka menunggu. Dalam bayangan kegelapan diri masing-masing timbul, memori silam yang dipenuhi keinginan, penghukuman, dan perasaan kehilangan. Dalam BUNOHAN, di sinilah bermulanya segala keperitan.


Friday, March 30, 2012

7 Petala Cinta


Sinopsis

Hamka seorang graduan syariah dari Universiti Al-Azhar ditunangkan dengan anak kepada guru di madrasah tempatnya menuntut ilmu, Saidatul Nafisah (Shima Anuar) dan kemudiannya berhijrah ke Yemen untuk menuntut ilmu. Namun sebaliknya, Hamka gigih menulis al-Quran dengan tulisan tangannya sendiri bagi dijadikan hantaran perkahwinannya kelak.

Entah mana punca, berita mengenai Hamka terbunuh di Yemen tersebar selepas negara itu dilanda perang saudara dan konflik politik. Tunangnya, Nafisah menanti dengan setia dan muncul pula watak Attar (Aeril) yang sudah lama memendam perasaan kepada Nafisah. Di situlah wujudnya nilai kesetiaan seorang wanita yang mengagungkan seorang lelaki yang dicintai walaupun apa saja yang melanda.



Hasil Kreatif , Dari Kulit Telur Ayam

Jum cuci mata
Sambil tengok hasil2  yang kreatif 
yang dihasilkan daripada kulit telur Ayam








## KLIK readmore di bawah ini untuk lihat gambar selanjutnya :)

Sunday, March 25, 2012

[VIDEO] Awal Ashaari Melamar Scha Al Yahya di Propaganza (live)



ROMENTIK MEMANG LA ROMENTIK..
TAPI TAKPAYAHLAH TERIKUT2 GAYA BARAT SANGAT...KEHKEH..

APA2 PUN SEMOGA SCHA DAN AWAL BAHAGIA SELALU..

Cinta Kura-Kura 2012


[ Full Movie ]

Sinopsis: Cinta Kura-Kura mengisahkan tentang seorang gadis ceria berusia 21 tahun bernama Nani bersama binatang peliharaannya, Nico. Nico adalah seekor kura-kura spesis terancam dan ia mempunyai kelebihan luarbiasa iaitu boleh bercakap dengan manusia, tapi sekiranya dia mahu melakukannya… Kisah romantik komedi ini bermula disaat Nani berpindah ke rumah abangnya, Amin. Jiran Nani, Adam telah jatuh hati dengan Nani sejak kali pertama dia memandangnya. Tetapi Nico tidak suka dengan Adam lalu berusaha mensabotaj usaha Adam untuk mendekati Nani.

Dalam masa yang sama, Nico mempunyai calon kegemarannya sendiri iaitu Fadzly, seorang pengurus kedai haiwan untuk berpacaran dengan Nani. Walaubagaimanapun, Fadzly mempunyai motif jahat untuk mendekati Nani bertujuan untuk menculik Nico dan dijual ke sebuah restoran sebagai makanan eksotik. Filem cereka berkonsep fantasi romantik komedi ini julung-julung kali menampilkan teknologi CGI bagi animasi watak Nico, disampaikan dalam babak serta dialog lucu sesuai untuk tontonan umum








[VIDEO] Kisah Sebenar Tinggal ibu lumpuh di hotel bajet

Nasib dan Tadir kita tak sama.. 
Begitulah dengan kisah si ibu dan anak ini...
Tapi kenapa kita harus menghukum orang 
tanpa unsur periksa terlebih dahulu cerita yang sebenar??? 
Apa2pun, Cerita Ibu dan Anak ini memang sedih :(
Jom Tonton sama2 sebagai Iktibar dan padoman kita semua..







## Sebelum cerita di keluarkan...
pihak media harus selidik dulu, apa yang belaku..
TAK PASAL2 1 MALAYSIA DUK FITNAH PASAL AMIR NI...
NASIB BAIK AMIR NIE BAGUS, KALAU TAK..... 
DAH KENA SAMAN WARTAWAN NIE huhu...


YANG DUK TUDUH2 ATAU YANG MAKI2 SI AMIR TU...
PERGI CARI DIA, DAN MINTAK  MAAF
[SIAN DIA JADI MANGSA FITNAH]

## Okeylah.. Ini Saja, Entri untuk hari ini...
Yang baik Datang daripada Allah, Yang Buruk datang Daripada Kita semua

Wednesday, March 21, 2012

[New] Keputusan Pelajar Cemerlang SPM 2012, Mengejutkan semua pihak!!!!!

KUALA LUMPUR, Pada tahun ini, pihak Media melaporkan bahawa seorang pelajar SPM telah dikeluarkan sijil SPMnya terlebih awal, daripada pelajar lain..  Sijil  calon tersebut telah di keluarkan pada awal pagi tadi. Mengikut berita yang di laporkan calon kali ini, merupakan seorang pelajar yang hebat  dan berkualiti tinggi berbanding daripada pelajar2 yang terdahulu, keputusan yang di tonjolkan oleh calon ini, amat memeranjatkan pelbagai pihak.. kalau anda tak percaya sila tengok Sijil calon SPM ini... Kalau anda semua nak tau, pihak Mahligai turut merasa  kagum dengan calon ini..


[ Ada orang kena tipu...haha tak tahu..hehehehehe ]
alahhh jangan lah ambik hati, saja jer nak gurau hehehehe

### Macam mana dengan Keputusan SPM Adik2 yang lain ???? 0.K ke K.O??
Kepada yang berjaya Tahniah di ucapkan ( ini satu usaha yang berbaloi2)
Kepada yang kurang bernasib baik, janganlah sedih2...  tingkatkan lagi usaha
Kalau ingin berjaya seperti orang lain, adik2 mesti kena rajin dan berusaha dengan bersunguh2 :)




Monday, March 19, 2012

Petronas Syarikat Ke-8 Paling Untung di Dunia


Kan Best Kalau petronas tolong bayarkan PTPTN kat kita semua hehehe
[ Angan2 jap, walaupun dah tahu ianya satu benda yang mustahil ]





Thursday, March 15, 2012

[tutorial] Cara Buang TimeLine Kembali ke FB lama

facebook saya dah tukar ke timeline
anda semua macam mana :)

[LAWAK] Kenali Nama dan Ciri-ciri Motor Anda


Motor yang paling moden
MODENAS

Motor yang ada hon 
HONda

Motor yang paling best
Suzuki Best

Motor yang paling bahaya
Hurricane (honda)

Motor untuk ahli sukan
Yamaha Sport

Motor yang paling elegen
Modenas Elegen

Motor yang paling ego 
amaha Egos

Motor yang asyik menang jer 
Modenas Jaguh

Motor yang paling tajam
Modenas Kriss

Motor yang lagi tajam 
Modenas Kriss II

Motor untuk menteri 
Yamaha Pasola 

Motor untuk VVIP
Modenas Elit

motor paling tajam
Blade, bukan kriss

motor paling seronok
 Excite

Motor tak guna pistol 
shogun

Motor paling cute
Comel

Motor paling berahi 
passion

Motor paling jahat.
Bandit

Motor raksasa 
Ducatti monster

Motor paling best
suzuki best?

Motor pandai karate
kawasaki ninja

Motor red indian
tomahawk

Motor cam terminator
Eliminator

Motor yg lagi tajam dan ganaz dari Blade / Kriss
FireBlade

Motor paling kaya
goldwing

Motor kartun
Yamaha YZF-600R Thundercat 

motor yang paling lama
Yamaha Lagenda

motor yang antivirus
Norton (motor lama) - symantec

Motor yang ader kelas
EX5 Class

motor yang satu kelas
EX5 Class 1

motor yang TAKstabil
Honda wave

Motor yang paling laju di atas air.
Motobot

Motor yang paling lama boleh bercakap
Motorola

Wednesday, March 14, 2012

Diet Rasulullah S.A.W



Persembahan Jari [ Dancing Fingers]


Inilah yang dikatakan berfikir secara kreatif iaitu Kecekapan menggunakan minda untuk:
~> Menjana dan menghasilkan idea yang baru, 
~> Mencipta sesuatu yang baru , asli, dan luar biasa..

Nak tahu tak, Apa yang kreatif tu???
jomlah kita tonton sama2.. yang sudah tonton tu, jomla tengok skali lagi ^_^




Hasil yang di lakukan ini amat menarik dan sangat kreatif..Betul tak????



Teka teki Sebutkan, nama buah yg mengandungi nama buah


Sila, sebutkan Nama buah yg mengandungi nama buah...


c0nt0h jawapan: pisang-nangka...




Sapa pandai sila bg jawapan cepat :)





Monday, March 12, 2012

Tak sangka, dapat lihat kalimah Allah dan Muhammad di Langit


Subahanallah, 

Tak sangka, dpt lihat kalimah Allah dan Muhammad di Langit malam tadi.. Inilah Kali Pertama nampak dengan mata kasar with my adik Fazdia Nadiazlan & Mydad Abd Halim B. Rejab.. Semalam, masa nak balik dari rumah Makteh ana, dari KG BERAPIT, TIKAM BATU (10 minit perjalanan dari rumah ana). Adik ana perasan kalimah Muhammad " محمد" di atas langit ( Ana dan ayah pun tengoklah di atas sana, dan ternyata betul ).. 

Lepas sampai ja di rumah area kg HUTAN GELAM, TIKAM BATU. Ana dan adik, rasa nak pi tengok sekali lagi  Betulkah tadi tu kalimah Nama Nabi Muhammad S.A.W ( Saja nak cari kepastian)... Bila kami nak p tengok skali lagi, yang lebih ajaibnya kalimah " محمد"  itu sudah bertukar ke kalimah الله.. (Mungkin perubahan kalimah  itu berlaku disebabkan faktor angin... Perasaan masa tu tak dapat nak di gambarkan.. hanya ALLAH saja yang tahu perasaan kami...)

Kebetulan, member ana (ashraf.muhdzin) A.K.A jiran ana " dia cakap dia pun nampak kalimah Allah"  Kiranya ini bukan Fantasi dan ianya betul2 realiti..Alhamdulilah..syukur rasa sebab terpilih untuk melihat nama Allah dan Muhammad di atas langit ^__^

Tapi, Sedihnya... tak dapat nak snap dengan kamera hp ( sbb kualiti camera waktu malam tak berapa ok ) ...takpelah tak perlu buktikan pada sesiapa... yg peting diriku sudah lihat dgn mata kasar ku sendiri mengenai kalimah itu.. harap2 org sekitar kg berapit, tikam batu dan hutan gelam, ada yang terlihat jugak..

semalam kalimah tu lebih kurang macam nilah.. tapi masa tu waktu malam
kawasan sekeliling langit gelap cuma kalimah tu ja ada awan putih 
(sekadar gambar hiasan)


# selalunya ana akan lihat di internet tentang kejadian ini
tapi semalam... ana betul2 nampak dengan mata kasar ana
Subahanallah, Ya Allah, besar sungguh kebesaran Mu ^_^..

Sunday, March 11, 2012

[GAMBAR] kolam renang yang menakjubkan

You Want To Live Here??


Kalau tengok kolam renang macam nie
rasanya saya dah tak heran
Coz...kat mana2 ada
bila2 masa ley terjun mandi

TAPI.....

Bila tengok saja kolam renang kat gambar bawah ni
terus rasa  i Want To Live Here....
dah rasa macam WOW amazing..
lain dari yang lain

coz, dapat berenang sambil tengok orang di bawah
dan bangunan2 di sekeliling
masyukkkk kan
hehehehe





 



p/s :  saya perlu bekerja keras untuk dapatkan semua ini

Persaing Adele, kecik molek dan berbakat

INGATKAN.... Adele sorang jer boleh menyanyikan lagu nie 
rupanya budak2 nie lagi berbakat dari dia hehee 

Serious, JEALOUS!!!
I definitely wouldn't sing like that when i was 4 years old :P


 

 

 VIDEO ORIGANAL FROM ADELE 
 

Saturday, March 10, 2012

Papa I Love You Movie

PAPA I LOVE YOU (2011)

SINOPSIS PAPA, I LOVE YOU

Baha (Zalif Sidek) merupakan seorang bapa tunggal yang kematian isteri. Beliau mempunyai seorang anak tunggal iaitu Mia (Mia Sara Nasuha) yang bijak dan petah berkata-kata. Ketika arwah isterinya masih hidup, segala perbelanjaan harian keluarga ditanggung oleh isterinya. Konflik kehidupan Baha bermula sejak beliau di alam perkahwinan lagi kerana beliau tidak bekerja untuk menampung kehidupan keluarganya. Begitu juga dengan keperibadiannya yang kurang keyakinan diri menyebabkan dirinya sentiasa berdepan dengan masalah dan dugaan.

Walaupun kehidupan mereka sentiasa dihujani dengan masalah, Baha akan melakukan apa saja untuk menggembirakan anak kesayangannya itu. Satu demi satu ujian mendatang tetapi Baha tetap tabah mengharunginya walaupun dia sedar dirinya bagaikan tidak mampu lagi untuk berhadapan dengan masalah yang sedia ada.

Elly (Lisa Surihani), merupakan seorang wanita yang tegas walaupun penampilan luarannya seperti seorang wanita yang lemah lembut. Elly mempunyai konflik dengan bapanya Datuk Kudin (Zaidi Omar). Konflik antara mereka tidak pernah selesai walaupun Datuk Kudin berusaha untuk memulihkannya. Melalui Mia, Baha dan Elly mula rapat namun situasi ini menyebabkan Datuk Kudin mengambil kesempatan untuk memulihkan kembali perhubungannya dengan Elly.


Azura Full movie



Azura, seorang gadis remaja yang gigih hadapi cabaran hidup untuk mencapai cita-citanya. Dia tinggal bersama ibu saudaranya, Yusni, setelah kedua ibu bapanya terkorban ketika tragedi terowong Min dan Mekah pada 1990. Dia menjadi mahasiswa universiti swasta.


Di samping itu, dia mempelajari bahasa Perancis kerana meminati keindahan bahasa dan seni Perancis. Azura dan Zek lari ke London dan berkahwin di sana. Cinta mereka dihalang oleh bapa Zek dengan pelbagai dugaan.


BT (Bujang Terlajak) Full Movie

Sinopsis Bujang Terlajak


Bujang Terlajak mengisahkan mengenai 3 rakan karib iaitu Saiful, Nabil dan Johan yang jatuh cinta dan bersaing antara satu sama lain untuk merebut perhatian seorang gadis bernama Puteri (Fazura). Mereka bertiga adalah ahli silap mata profesional. Ketika membuat rakaman penggambaran sebuah iklan, mereka tertarik dengan Puteri yang menjadi model untuk iklan itu.Tiga sekawan ini mengekori Puteri sehingga mereka mengetahui yang Puteri adalah seorang guru tadika dan juga model sambilan. Bagi mengenali Puteri dengan lebih rapat, Saiful mencungkil rahsia untuk menambat hati Puteri daripada ayah Puteri yang buta, Haji Hashim (Mustapha Kamal). Dia diberitahu Puteri ingin berkahwin dengan seorang yang kurang upaya kerana Puteri percaya bahawa dia akan mendapat cinta sejati seperti yang dialami oleh ibunya. Oleh itu ketiga-tiga mereka mula menyamar dengan niat untuk memenangi hati Puteri. Pelbagai helah mereka gunakan untuk meraih kasih Puteri termasuk menggagalkan rancangan antara satu sama lain. Siapakah yang bakal memenangi hati Puteri? 

    

.


.

.