"Dia Cantik Tapi ...... "

SI CANTIK RUPA VS SI BURUK RUPA....

Jika anda di beri pilihan untuk memilih, apakah pilihan yang anda akan buat????
A. Pilih si cantik rupa ( Buruk perangainya)
B. Pilih Si buruk Rupa ( Cantik adap dan perangainya)

kedua2 mempunyai kekurangan dan kelebihan ..jadi cuba anda pilih yang masa satu jawapan anda ^_^ Sudah ada jawapan? okey simpan sekejap... 
Kebanyakkan org ramai akan memilih  jawapan B. tapi pada hakikatnya mereka sedang menipu diri mereka... di mulut jer kata YA..tapi di dalam hati ada yang tersembunyi.... Mana ada orang sanggup berkawin dengan orang hodoh macam nie....

 
( sekadar gambar hiasan )

selepas tengok pic di atas... Agak2 rela tak hampa semua, jadikan mereka ni (seperti gambar diatas ) sebagai isteri or suami hampa?? hahahaha... sila jawab dalam hati dulu ( nanti dah habis baca baru bagi pendapat )

Kalau cun dan ensem , macam ni okeylahh kan
sejuk mata memandang... 

     
( sekadar gambar hiasan )


Pada hakikatnya, ramai orang akan memilih si cantik rupa walaupun perangai si cantik rupa fail ( gagal) ... ramai orang fikir bahawa perangai boleh di bentuk dan di ubah... Tapi mereka tak sedar, bahawa bukan senang untuk mengubah atau membentuk peribadi yang unggul pada diri seseorang.. last2 orang yg nak membentuk tu yang akan jadi strees dan gila sendiri.. Golongan si A cool je (kemudian cari yang lain) haaha.... tak gitu?
kenapa kita tak fikir??? bahawa golongan B, dah sebaik2 orang... perangai pun dah bagus.. cuma tulahh...  hodoh... Tapi apa susah, sekarangkan sudah ada banyak butik2 dan produk2 kecantikan, tak kira lah untuk lelaki atau perempuan.. s0, bila2 jer boleh nampak cantik... nanti pandai2lah kita pujuk and bawa pasangan kita ke sana...senangkan ^_^ ( ini cara pemikiran saya, kalau anda punya.. tak tahulah mcm mana)
Jadi mengapa harus susahkan diri untuk memilih si cantik rupa tapi hodoh perangainya???? orang kedah cakap buat habis beras ja... Jadi, renung2kan.... Niat untuk mengubah golongan A adalah niat yang suci... apa-apapun pilihan ada pada diri anda....( apa yang perlu saya tekan kan disini, bukan senang nak ubah orang.. kecuali nawaitu orang tu memang benar2 nak berubah, barulah kita boleh pimpin dia )

Orang Tua2 selalu  pesan pilih yang sejuk mata memadang..
sejuk mata memandang tu, bukan dari segi kecantikkan saja
tapi dari segi  JERI.. apa itu JERI? Meh nak kongsi sama2

jasmani, rohani, dan emosi 
ohhh lupa  lagi satu " Intelek"

 


  

##  Bila , Si buruk rupa yang cantik perangai... nak mencantikkan diri, rasanya tak jadi masalah...Tapi, Bukan senang untuk membentuk si cantik rupa, buruk perangai untuk berubah kepada keperibadian yang unggul... 


( apalah admin nie tak baiklahh kata org hodoh..Allah dah cipta sebaik2nya so, kena bersyukur kan )..  APA2 pun , ini cuma pendapat saya saja... 



No comments:

Sponser :

sem0ga Allah merahmati anda...TQ

.

.