Monday, March 12, 2012

Tak sangka, dapat lihat kalimah Allah dan Muhammad di Langit


Subahanallah, 

Tak sangka, dpt lihat kalimah Allah dan Muhammad di Langit malam tadi.. Inilah Kali Pertama nampak dengan mata kasar with my adik Fazdia Nadiazlan & Mydad Abd Halim B. Rejab.. Semalam, masa nak balik dari rumah Makteh ana, dari KG BERAPIT, TIKAM BATU (10 minit perjalanan dari rumah ana). Adik ana perasan kalimah Muhammad " محمد" di atas langit ( Ana dan ayah pun tengoklah di atas sana, dan ternyata betul ).. 

Lepas sampai ja di rumah area kg HUTAN GELAM, TIKAM BATU. Ana dan adik, rasa nak pi tengok sekali lagi  Betulkah tadi tu kalimah Nama Nabi Muhammad S.A.W ( Saja nak cari kepastian)... Bila kami nak p tengok skali lagi, yang lebih ajaibnya kalimah " محمد"  itu sudah bertukar ke kalimah الله.. (Mungkin perubahan kalimah  itu berlaku disebabkan faktor angin... Perasaan masa tu tak dapat nak di gambarkan.. hanya ALLAH saja yang tahu perasaan kami...)

Kebetulan, member ana (ashraf.muhdzin) A.K.A jiran ana " dia cakap dia pun nampak kalimah Allah"  Kiranya ini bukan Fantasi dan ianya betul2 realiti..Alhamdulilah..syukur rasa sebab terpilih untuk melihat nama Allah dan Muhammad di atas langit ^__^

Tapi, Sedihnya... tak dapat nak snap dengan kamera hp ( sbb kualiti camera waktu malam tak berapa ok ) ...takpelah tak perlu buktikan pada sesiapa... yg peting diriku sudah lihat dgn mata kasar ku sendiri mengenai kalimah itu.. harap2 org sekitar kg berapit, tikam batu dan hutan gelam, ada yang terlihat jugak..

semalam kalimah tu lebih kurang macam nilah.. tapi masa tu waktu malam
kawasan sekeliling langit gelap cuma kalimah tu ja ada awan putih 
(sekadar gambar hiasan)


# selalunya ana akan lihat di internet tentang kejadian ini
tapi semalam... ana betul2 nampak dengan mata kasar ana
Subahanallah, Ya Allah, besar sungguh kebesaran Mu ^_^..

4 comments:

Syasya Johan said...

bestnya.subhanallah.
btw,tak amik gmbar semalam :/

Shazana Halim said...

dah cube ambik pic.. tapi gelap c0z guna camera hp.. kalau camera dslr maybe dapat snap pic dengan jelas :)

NUR AYNIE said...

subhanallah...bertuahnya...=D

Gie Collections said...

hya insan yg dpilih tuk mlihat tnda2 kebesarannya dik...subhanallah

.


.

.