Friday, November 30, 2012

Senarai Kedai Untuk Kad Diskaun Siswa 1 Malaysia (KDS1M)


Yahuuuuu Saya dah dapat Kad Diskaun Siswa.... Siswa2 dan siswi2 yang lain macam mana, dah dapat ke belum? Time dapat kad ni, kami and the geng exicted giler. sampai, semua kedai kami nak mintak diskaun...kehkeh.... tapi pada hakikat yg sebenar hanya 51 syarikat sahaja yang boleh di minta diskaun dengan menggunakan kad diskaun siswa ini. Antara berikut adalah seperti di bawah: 



Buku & Alatan Tulis 

MPH Bookstores 
Imlaq Book Centre 
BORDERS 
RONA .
Kiang Trading 
Koperasi Dewan Bahasa Dan Pustaka Malaysia Berhad 
Koperasi Kedai Buku Universiti Malaya Berhad 
Koperasi Universiti Sains Malaysia Berhad 

Kelengkapan Sukan/ Peralatan / Pakaian 
Bata 
iFamily 
Koperasi Keluarga Dato' Haji Hashim Mamat Kuala Terengganu Berhad 
Texline Lino 

Klinik / Optometri / Cermin Mata 
Poliklinik An-Nisa' 
Qualitas Health 
Focus Point 
Menara Optometry 

Makanan Dan Minuman 
KFC 
Daily Fresh 
A&W 
Coffee Berry 
The Chicken Rice Shop 
Restoran Kenny Crab 
Sweet Chat 
Legend's Claypot Bariyani House 
Dubu Dubu Seoul Food 
My Java Coffee 
Pancake House International 
Station One Cafe 
Gloria Jean's Coffee 
Bangi Kopitiam 

Hotel dan Penginapan 
Ancasa Hotels & Resorts 
Ancasa Hotel & Spa Kuala Lumpur 
Ancasa Allsuites Resort & Spa Port Dickson 
Jerejak Rainforest Resort Penang 
Ancasa Express Pudu 
Tune Hotel 
Leo Express Hotel 
Koperasi Al-Taqwa Kampung Kisap Langkawi Berhad 
Koperasi Guru-Guru Melayu Kedah Berhad 
Koperasi Majlis Guru Ugama Menengah Berhad 
Koperadi Melayu Berjawatan Kerajaan Negeri Sembilan Berhad 
Rakyat Travel SDN BHD 

Saloon/ Produk dan Pusat Kecantikan 
Foot Master 
Paris Hill 
Proactiv 
Clara 
Koperasi Puteri Terbilang Malaysia Berhad 

Produk IT 
Koperasi Celcom Berhad 
Koperasi Pegawai-Pegawai Dewan Bandaraya Kuala Lumpur Berhad 

Lain-Lain 
BKZ Bikerz (Motosikal) 
Roller Star Arena (Kasut Roda) 
Double Site (Helmet / Aksesori Motor) 
Koperasi Kakitangan Maktab Kerjasama Malaysia Berhad 
Koperasi Kolej Kemahiran Tinggi Balik Pulau Berhad 
MYDIN

Monday, November 26, 2012

6 KEBAIKAN MANDI SEBELUM SUBUH

6 KEBAIKAN MANDI SEBELUM SUBUH.




Menurut kajian sains, kandungan gas ozon pada waktu pagi lebih tinggi dari waktu lain. oleh itu, gas ozon ini juga amat penting untuk tubuh badan anda. jika anda mandi sebelum waktu subuh, ia bukan sahaja membersihkan malah memberikan kesegaran dan manfaat untuk tubuh badan anda. antara manfaatnya ialah :

1. Kulit lebih lembut dan halus
pada waktu pagi selalunya anda akan memasang "water heater" untuk mendapatkan air yang hangat dan menghilangkan kesejukan. selepas ini, jika anda memiliki lingkaran hitam di bawah mata, mandi menggunakan air sejuk dapat mengurangkan kegelapan pada bawah mata. begitu juga dengan kuku, ia akan menjadi lebih sihat, kuat dan tidak mudah retak. kulit pula menjadi lebih lembut dan halus.

2. Melancarkan peredaran darah
jika peredaran darah anda lancar maka tubuh badan anda akan menjadi lebih sihat dan bertenaga. malah anda juga boleh melakukan aktiviti seharian tanpa rasa letih.

3. Meningkatkan kesuburan
kesihatan tubuh badan manusia akan mendapat reaksi yang positif apabila anda mandi pada waktu pagi. ia dapat meningkatkan hormon testosteron pada lelaki dan hormon estrogen untuk wanita.

4. Mengurangkan risiko darah tinggi
untuk anda yang memiliki penyakit darah tinggi, mungkin ini merupakan salah satu cara untuk anda mengurangkan penyakit anda. Insya ALLAH, dengan izin ALLAH, jika ia diamalkan selalu, penyakit anda akan pulih.

5. Mengurangkan tekanan serta tenang
air yang sejuk akan melancarkan kembali peredaran darah setelah lama berbaring. buat anda yang mengalami depresi, inilah cara yang terbaik utk anda menghilangkannya. oleh itu, ubahlah tabiat kpd mandi pagi sebelum subuh.

6. Meningkatkan sel darah putih
mandi dengan air sejuk, ia akan meningkatkan sel darah putih di dalam tubuh badan. apabila sel darah putih banyak, maka daya tahan penyakit dan tubuh badan boleh melawan virus. oleh itu, anda tidak mudah untuk dijangkiti dengan sebarang penyakit...



Saturday, November 3, 2012

Aku Terima Nikahnya.....


Cerita tentang kepayahan seorang isteri yang sangat setia, Arlisa( Nora Danish). Arlisa mengalami dugaan hebat apabila suaminya Johan lakonan Adi Putra ditimpa kemalangan. Selepas kemalangan Johan telah hilang ingatan atau menghidap Selective Amnesia. Arlisa sedaya upaya menjaga suaminya yang hilang ingatan walaupun suaminya Johan tu tak langsung mengenali dirinya. Arlisa mencuba untuk mengembalikan ingatan Johan dengan melakukan semula detik detik indah semasa mereka bahagia dulu. Namun semuanya gagal mengembalikan ingatan Johan. Lagi dugaan perlu dihadapi oleh Arlisa ialah apabila Johan mula rapat dengan Suriya lakonan Mon Ryanti. Johan makin selesa dan mesra di samping Suriya malah menyatakan hasratnya untuk menceraikan Arlisa kerana hatinya sudah terpaut kepada Suriya. Pergolakan yang semakin kencang itu memaksa Arlisa mengundur diri walaupun cintanya pada Johan tidak pernah berubah.

Pelakon: Adi Putra, Nora Danish, Mon Ryanti, Azrel Ismail, Alex Yanz, dan Kamal Faridz.


.


.

.