Monday, October 14, 2013

Psiko Pencuri Hati




Filem Psiko Pencuri Hati mengisahkan Osidi (Bront Palarae) seorang penulis novel misteri terlalu obses dengan karya terbarunya, telah dihantui oleh halusinasi tentang pembunuh misteri yang cuba digambarkan didalam novelnya menjadi realiti. Atas nasihat sahabatnya, Man (Amerul Affendi), Osidi pergi bercuti di sebuah pulau. Di situ Osidi bertemu dengan Wani (Sharifah Amani) yang menjadi peminat kepada novel-novel Osidi. Keakraban mereka tidak disenangi oleh suaminya Dr Khai (Syed Hussein) yang membawa kepada konflik mereka berterusan. Situasi menjadi lebih tegang apabila mayat isteri pemilik hotel, Siti (Shera Aiyob) di temui di pulau itu. Siapakah pembunuh misteri yang sebenar?


Bencinta



Filem ini mengisahkan pasangan baru berkahwin dan hubungan mereka menjadi hambar apabila Faizal, suami yang kaya mula menjalinkan hubungan dengan orang lain dan bertukar menjadi seorang pendera. Terperangkap dalam perkahwinan yang merosakkan nilai masyarakat konsevatif, Fathia melarikan diri ke Langkawi dan cuba meminta perlindungan daripada kawan baiknya. Mereka kemudiannya menyedari bahawa masing-masing saling jatuh cinta namun Fathia terpaksa menghadapi suaminya.
..............

Thursday, September 12, 2013

Sakit itu Nikmat

Ya Allah, Ampunkanlah dosa-dosa ku. Terimalah segala taubat hamba Mu ini. Inilah lumrah manusia, bila sakit, bila susah, baru cari dan Ingat Allah.. Aku juga tak terlepas daripada situasi ini. Bohonglah kalau diri ini menyatakan bahawa sakit itu nikmat.. semua orang akan mengatakan bahawa sakit itu adalah derita.. tak seorang pun manusia di dunia ini, ingin berpeluk dengan sakit. semuanya nak sihat dan bahagia.. Tapi kita lupa, bahawa ada sebab kenapa Allah beri kita sakit. tak kisahlah sakit apa pun. sakit tentang hati ke, sakit di sebabkan penyakit ke..Kita perlu ingat, bahawa rasa sakit ini hanya sementara. mungkin sekarang kita tak di beri peluang di atas dunia.. tapi yakinlah bahawa Allah akan membalas nikmatnya di syurga.. 

# jangan mempersoalkan nasib dan takdir kita... semua ini adalah kerja Allah... dia memberi dengan bersebab, sebagai hamba kita kena menerima.. percayalah bahawa rasa sakit ini akan mendekatkan lagi diri kita dengan Allah S.W.T. sekian sahaja entri utk kali ini.. Ingat jangan lupa untuk BELAJAR BERSYUKUR :) XOXO dari shazana halim.

Wednesday, September 4, 2013

Mengungkit tandanya kufur nikmat...

Memang Sudah lumrah kehidupan, bila bergaduh atau berselisih faham maka segala kebaikan yang pernah di buat akan di ungkitkan semula. Seolah-Olah, kita  di sini langsung tak pernah buat kebaikan di depan mata mereka. Betulah kata orang, "Orang kalau dah tak suka atau benci kita, semua benda baik pun nampak buruk, cantik pun nampak hodoh".

Ketahuilah, bahawa seburuk-buruk mana pun manusia di pandangan mata kalian, kalian tak berhak untuk menghina sesiapa pun di atas muka bumi ini (Kalau nak tegur pun ada caranya) Tapi, jangan lupa bahawa kalian juga penah melakukan dosa. Entah-entah, dosa kalian lebih teruk daripada hamba Allah yang di hina ini. Kalian boleh mengunggkit apa yang kalian pernah berikan pada kami. Kami sedar, kami hanya manusia yang hina, singgah sebentar untuk menumpang kasih . Kami takda hak apa-apa untuk mengunggkit. 

Tapi Ingatlah, Orang tua-tua selalu berpesan, “Orang yang suka mengungkit, lambat laun rezekinya sempit”. Jika kita perhatikan carta kehidupan manusia, memang ungkapan ini ada kebenarannya. Rezeki bukan hanya bermaksud wang ringgit, boleh jadi kehidupannya sempit akibat pelbagai permasalahan lain. Tahukan kenapa kehidupan kalian sempit??  It's Not 'Karma', It's Allah's Justice -

Rasulullah SAW, bersabda “Ada tiga golongan di hari kiamat dimana Allah tidak berbicara, tidak melihat dan tidak pula mensucikan mereka dan bahkan bagi mereka siksa yang pedih. Yakni orang yang menutupkan sarungnya hingga mata kaki, orang yang mengungkit-ungkit pemberiannya, dan orang yang menawarkan dagangannya dengan sumpah palsu.” (Hadis riwayat Muslim) 

P/S:

 


Saturday, July 20, 2013

JODOH


Ketika dua hati telah digariskan untuk bersatu.
Sejauh apapun jarak tempat tinggal mereka.
Sesulit apapun rintangan yang menghalangi mereka.
Sebesar apapun perbedaan diantara mereka.
Sekuat apapun usaha mereka untuk menghindarinya.

Pada akhirnya mereka akan bersatu juga.
Selalu ada penyebab untuk menjadikan mereka bertemu.
Selalu ada suatu kejadian yang akan membuat mereka saling mendekat.
Hingga pada akhirnya mereka dpersatukan dalam sebuah ikatan suci.

Akan tetapi sebaliknya..

Ketika dua hati telah ditakdirkan untuk tidak bersatu.
Sedekat apapun jarak tempat tinggal mereka.
Semudah apapun langkah mereka untuk bisa bersatu.
Sekuat apapun perasaan yang telah ada dalam hati mereka berdua.
Sesering apapun hubungan yang terjalin diantara mereka sebelumnya.

Pada akhirnya mereka akan terpisah juga.
Selalu ada penyebab yang membuat mereka saling menjauh.
Selalu ada kejadian yang membuat mereka saling tidak menyukai.
Selalu ada sesuatu yang membuat mereka menyadari bahwa dia bukan pilihan yang terbaik.

Itulah rahasia jodoh yang tak akan pernah lepas dari KEKUASAANNYA..
Percayalah bahwa rencana_Nya adalah yang terbaik bagi kita.
Rancangan_Nya adalah sebaik-baiknya rancangan untuk kita.

Ketika kita tidak mendapatkan suatu hal yang kita inginkan.
Bukan berarti bahwa kita tidak pantas untuk memilikinya.

Akan tetapi justru sebaliknya.

Kita pantas untuk mendapatkan seseorang yang lebih baik menurut pilihan_Nya.

Thursday, July 18, 2013

| Kisah Untuk Direnung | Gambaran Penyesalan Di Akhirat.


Tersebut al-kisah. Iskandar Zulkarnain dan tenteranya terpaksa mengharungi terowong yang panjang dan gelap. Tiada api dan cahaya. Di tengah perjalanan, mereka terpijak batu-batu yang begitu banyak bertaburan. Ada orang berkata, terowong ini kaya dengan emas dan berlian. Apa lagi. Ada org yang mula mengutip batu-batu tersebut hingga penuh tangan. Ada yang guna kan baju untuk dijadikan pemegang batu-batu. Ada juga yang tidak percaya dan tidak mengutip apa.

Setelah sekian lama berjalan dalam gelap, ada di antara mereka merasa letih lalu melepaskan batu-batu yang mereka bawa. Akhirnya mereka mula nampak di hujung terowong. Dalam samar-samar mereka telah lihat, batu-batu yang mereka bawa adalah betul-betul emas dan berlian. Ada yang minta kebenaran dari Iskandar untuk berpatah balik ke tengah terowong. Tapi tak dibenarkan.

Bila mereka keluar dari terowong, maka penyesalan yg amat hebat terasa oleh tentera-tentera Iskandar.

Semua menyesal. Tiada yang tak menyesal. 

1. Paling menyesal ialah yang tidak percaya langsung. Tiada langsung emas berlian yang dibawa walaupun mempunyai peluang.
2. Yang bawa sikit pun menyesal. "Kenapa lah aku bawa penuh tangan saja. Aku patut gunakan baju, kain dan sebagainya untuk angkut emas dan berlian"
3. Yang bawa penuh baju pun menyesal. Aku patut pinjam kain-kain dari org lain. Aku patut gunakan mulut untuk angkut emas berlian dan sebagainya.
4. Yang paling menyesal juga yang mula-mulanya percaya. Tapi separuh jalan lepaskan batu-batu kerana tidak yakin dan kerana letih dan malas.

Begitu lah gambaran penyesalan kita bila sampai ke alam AKHIRAT. Semua menyesal. Tiada yangg terkecuali.. Ketika sakaratul maut, kita akan dinampakkan gambaran di mana nasib kita di akhirat. Ketika itu roh kita meronta-ronta tidak mahu meninggalkan dunia jikalau gambaran yang tidak baik ditunjukkan. Seperti mereka yang meronta-ronta untuk balik ke tengah terowong dan minta kebenaran untuk balik semula. Tapi bila roh di halqom sudah terlambat.

Bila sampai di akhirat, semua orang akan menyesal. Yang soleh dan solehah menyesal kerana masa yang berlalu tanpa dimanafaatkan untuk meningkatkan amal ibadat supaya dapat darjat yang lebih tinggi. Yang kadang-kadang soleh, kadang-kadang perangai macam KAFFIR Laknatullah lagi lah menyesal. Ada amalan. Tapi sikit. Dosa menimbun.

Orang-orang kaffir lah yang paling menyesal. Terutama mereka yang dah sampai seru, faham pasal Islam, tapi pilih untuk tidak beriman kerana ego, pangkat dan harta dan sebagainya. Orang yang asalnya Islam tapi meninggalkan agama lagi lah menyesal. Seperti mereka yang mula-mula kutip batu, tapi lepaskan. Di akhirat nanti mereka lah yang paling menyesal.

Itu lah gambaran penyesalan di Akhirat. Diceritakan penyesalan mereka dalam Surah Sajadah. Ahli Neraka merayu pada Allah. 'Wahai Tuhanku, sesungguhnya kami telah lihat dan dengar kedahsyatan akhirat, kembali lah kami ke dunia untuk beramal soleh, sesungguhnya kami telah benar-benar yakin.

Saturday, July 13, 2013

Cara buat Ayam Atau Daging Black Paper


Assalamualaikum, Hai buddyz!!

Semalam ada beli lauk Ayam Black Paper di Bazar Ramadhan. Rasanya boleh lah okey2 jer, tapi saya tak berapa nak feel sebab sebelum ni penah makan Ayam/daging Black Paper yang lagi sedap dari semalam hehehehe. Kalau nak tahu ini adalah salah satu menu kegemaran saya. Tapi, harini saya tak nak beli, tapi saya nak masak Ayam/Daging Black Paper sendiri.

Okey, kepada yang nak try masak Ayam/Daging Black Paper untuk buka puasa nanti. Jom kita tengok apa bahan yang di perlukan, dan macam mana cara-cara nak masak daging/ayam black paper.

#  Selamat Petang dan Selamat berbuka Puasa!!!


Bahan-bahannya
1 kilo daging/ ayam (dipotong nipis dan dibasuh dan ditoskan)
1 sudu teh lada hitam(ditumbuk)
3 biji bawang merah(kisar)
2 ulas bawang putih(kisar)
Sedikit halia(kisar)
Garam dan sedikit gula
Sedikit cuka
# Gaulkan semua bahan pada daging dan perap seketika
Bahan tumis
Sebiji biji lada benggala(potong)
Sedikit carrot(potong memanjang)
Seinci halia(mayang halus)Selabu bawang besar(potong bulat)
1 atau 2 sudu teh lada hitam(tumbuk)
1 sudu besar sos tiram
2 sudu besar kicap manis
1 sudu besar tepung jagung (dibancuh dengan 1/4 cawan air)
Minyak untuk masak daging

Cara-Cara:
  1. Panaskan minyak dan tumis halia dan masukkan daging atau ayam . Kalau nampak kering berminyak kena tambah air.
  2. Pastikan goreng sampai daging / ayam empuk.
  3. Masukkan lada hitam. sos tiram dan kicap.
  4. Masukkan lada benggala dan bawang besar.
  5. Akhir sekali masukkan bancuhan tepung jagung. Siap untuk dihidangkan.

Cara-cara Buat Puding Trifle


Assalamualaikum, Semua!!

Di kesempatan ini, Saya sekeluarga ingin mengucapkan "Selamat Menyambut Bulan Ramdhan dan Selamat Berpuasa Kepada semua umat islam di seluruh dunia. Al-hamdulilah, harini merupakan hari ke-4 kita berpuasa. Kepada yang tengah buntu, nak buat dessert untuk berbuka puasa nanti jangan risau!! Harini saya nak kongsikan satu resepi yang cukup istimewa iaitu PUDING TRIFLE, resepi ini saya ambil daripada BFF saya Hazlyza. Kalau nak tahu, BFF saya kalau bab buat dessert memang berkelas. 


Inilah Puding Trifle.. Puding Trifle boleh di hias dalam pelbagai cara, jadi terpulanglah kepada kekreatifan yang ada pada diri anda.. Kalau Tuan / Puan nak hasil yang lebih cantik, terpaksalah tuan dan puan berbelanja lebih.. Puding Trifle ini juga boleh di hias dengan Buah Kiwi, Buah strawbery dll. Okeylah selamat mencuba untuk semua.. Belum tu jangan lupa di mulakan dengan Bismillah...



Bahan-Bahan yang digunakan:
( bahan-bahan ni utk 2 adunan klu nak buat 1 adunan pandai2 la bahagi dua )

  • - 2 buku kek pandan (jenama first choice)
  • - 2 tin susu cair
  • - 400ml air
  • - 8 sudu besar tepung kastard (jenama nona)
  • - 12 sudu besar gula
  • - 4 sudu teh esen vanila
  • - 1 tin besar buah campur
  • - hiasan (1 tin buah peach & kiwi) terpulang nak hias guna buah apa pun
  • - 1 kotak jelly (jenama nona)

susun kek pandan yg dah dipotong seperti gambar di atas..
 renjis air buah campur td biar kek pandan tu lembab2..


lepastu taburkan buah campur ke atas kek pandan td..



campur ke semua susu cair, air, tepung kastard, gula dan esen vanila.. kacau sampai sebati sampai tepung kastard tak berketul2.. then, masak atas api sederhana.. kacau sampai agak2 nak pekat.. 

# jgn terlalu cair jgn terlalu pekat.. pandai2 la bajet..

letak kastard di atas buah campur tadi..

hias buah peach & kiwi..

lepas tu letak bancuhan jelly.. (cara2 nak bancuh jelly ada kat belakang kotak)

dah siap..!! letak dlm peti ais dulu lg sedap.. selamat mencuba..!!



# Dapatkan Lain-Lain Resepi Di sini#

Saturday, July 6, 2013

I Love You Forever....


Alhamdulilah, Mak dah semakin sihat...
Syukur pada Allah S.W.T, semua yang berlaku atas kehendak-Nya..

Pada 25 .5. 2013 haritu adalah hari lahir Mak. Sebagai Tanda Ingatan dan Terima kasih untuk mak. Kami adik beradik bawa mak gi jalan2 dan makan2 di sekitar Sg Petani. Sekian Lama terbaring atas katil hospital, sekali sekala menghirup udara segar di luar, best jugak kan!! Hope mak enjoy dan Happy !!!

(i like this Moment)

Masa tengah On da Way nak gi bersantai-santai di Jety Titi Semeling, kami sempat singgah di kedai kek Fairy yang berhampiran dengan Tesco Sg petani (U), Kek2 yang ada di kedai nie memang best dan mengikut selera Ana..  Kalau tak percaya Pergilah beli hehehehehe...

( Mak dan Adik Tengah memilih Roti dan pizza )

Sebaik Saja selesai sesi memilih dan membeli roti dan kek, kami pun meneruskan perjalanan ke destinasi kami. Best tau kalau dapat bersantai2 di chalate ni, Kalau Nak tahu, Waktu senja di titi semeling ni memang best (buktinya anda boleh tengok gambar kat bawah ni) Hah cantik tak??? sapa kata tak cantik dia tak pandai nak menghargai ciptaan Allah. Sambil menikmati permandangan di sini, sempat jugak lah kami ngap (makan) roti dan kek yang di beli tadi  :)

(Menikmati Ciptaan Allah SWT )

Sekejap jer masa berlalu.. Matahari pun dah nak terbenam, orang tua2 cakap " Waktu Mahqrib macam ni, tak elok duduk di luar rumah", keadaan mak pun tak berapa nak sihat lagi.. So, kami pun cepat2 habiskan makanan dan minuman, kemudian bergegas untuk pulang.. sebelum pulang, Ana sempat lagi snap beberapa keping gambar... ini adalah salah satu gambar pemandangan yang ana sempat snap.

(Bukti Kehebatan Allah S.W.T)


Nie My Pebret Beg, Haritu mak cakap, Mak berkenan sangat dengan beg macam ni, kalau boleh mak nak yang sebijik macam nie.. Adoooooiiiiiii, jenuh jugaklah Hana pergi cari kat shopping Mall, tapi tak jumpa  jugak yang sebijik macam ni. takpelah, walaupun sayang sangat kat beg nie... So, terpaksalah redha. Everything for you mom, Janji mak cepat sembuh.. 

(Tak sehebat Mana, Tapi ini jer yang mampu)

 Alhamdulilah, selain daripada beg..  dapat jugaklah bagi handphone andorid kat mak, lepasni boleh lah KakoTalk dan Wechat dengan mak hehehee :) 

# Happy Besday Mak, WE love You.....

(My Family)


# Seburuk-buruk mana ibu bapa kita; dia tetap ibu bapa kita dan menjadi tanggungjawab untuk kita hormati mereka selagi mana tak langgar syariat..

Rakaman Majlis Solat Hajat dan Ceramah Perdana Untukmu Gaza USM Pulau Pinang.

Kepada sahabat2 USM yang terlepas untuk menghadiri diri ke Majlis Solat Hajat dan Ceramah Perdana Untukmu Gaza, Yang berlangsung pada 22hb November 2012 (pada semester lepas) di Studium Kampus Induk USM, Penang.. Jomlah, kita sama-sama saksikan Video ini.. Semoga video ini memberi iktibar kepada kita semua... Ayuh bangunlah wahai anak2 muda Malaysia, Jangan biarkan diri terus terleka...


(thank for zonkita zonkuliah)

Ini adalah Rakaman Majlis Solat Hajat dan Ceramah Perdana Untukmu Gaza yang berlangsung di Stadium Kampus Induk USM Pulau Pinang, anjuran bersama USM dan Aman Palestin. Ceramah penerangan isu Palestin disampaikan oleh Ustaz Budiyanto Bin Unggun (Pengerusi Aman Palestin Cawangan Pulau Pinang). 22hb November 2012.

Antara perkara menarik yang di sampaikan :
  • Sejarah penaklukan Palestin.
  • Kisah Masjid Al-Aqsa.
  • Pengalaman menjejakan kaki di bumi anbiya.
  • Negara paling tenang dan tenteram.
  • Penderitaan rakyat disana.
  • Kehebatan pejuang Palestin, Briged Al-Qassam.
  • Wajah2 bakal pejuang dari Malaysia (insyaAllah)

Thursday, July 4, 2013

Selangkah Ke Usm..

(Gambar Kenangan)


Harini tak tahu nak tulis entri pasal apa, rasanya macam dah ketandusan Idea nak mengarang... Tiba2 terjumpalah pulak foto atas ni. So, kali nie nak nak buat entri.. Nak, cerita pasal pengalaman dapat masuk belajar kat USM.. Kepada pelajar2 USM atau bekas pelajar2 USM, mesti anda pernah mengalami pengalaman yang sama kan? So, Jom kita kongsi pengalaman kita dengan adik2 yang ingin  belajar di Universiti Sains Malaysia.

Untuk melayakkan diri menjadi Student Universiti APEX,  Syarat Pertama untuk masuk belajar di USM, adik-adik mesti beli No Pin USM, (Adik2 boleh beli no pin ni di Bank BSN) Selepas adik-adik mengisi borang permohonan di laman web USM, kepada adik2 yang layak dan menepati syarat, akan di panggil oleh USM untuk menduduki ujian MunSyi . Kalau adik2 nak tahu apa itu ujian MunSyi, adik2 boleh lah klik [SINI].  ( Tapi Akak, tak pasti sama ada sekarang ni, ujian Munsyi masih ada atau telah di mansuhkan.)

Kemudian selepas adik2 berjaya menduduki ujian MunSyi. Adik2 akan di panggil untuk Temuduga (Temuduga ni, di tawarkan untuk khursus2 tertentu saja ) Selepas adik2, lulus temuduga barulah adik2 akan di tawarkan untuk belajar di USM.

# Kepada adik2 yang teringin sangat nak belajar di Universiti Apex (USM),  teruskan azam, tinggkatan usaha dan semangat... InsyAllah, ada rezeki jumpalah kita di USM,  Okey ini jelah entri untuk kali ini, tunggu sambungannya nanti.... Gudluck ye adik2... 

Tuesday, June 25, 2013

Simbol Love Untuk Face Book

_░▒███████
░██▓▒░░▒▓██
██▓▒░__░▒▓██___██████
██▓▒░____░▓███▓__░▒▓██
██▓▒░___░▓██▓_____░▒▓██
██▓▒░_______________░▒▓██
_██▓▒░______________░▒▓██
__██▓▒░____________░▒▓██
___██▓▒░__________░▒▓██
____██▓▒░________░▒▓██
_____██▓▒░_____░▒▓██
______██▓▒░__░▒▓██
_______█▓▒░░▒▓██
_________░▒▓██
_______░▒▓██
_____░▒▓██



_____________________________________¶¶___________
________________________________¶1¶1111111¶_______
________¶¶111¶_______________¶¶¶¶111111111¶¶¶1____
_____¶1¶¶¶¶¶111111¶_________¶¶¶1¶¶¶11111111¶1¶¶___
___¶¶¶1¶1111111111¶¶1______¶¶1¶¶¶1111111111111¶¶¶_
__¶¶1¶¶1111111111111¶¶_____¶¶¶1¶¶¶¶1111111111111¶_
__¶¶_¶1111111111111111¶¶___¶¶¶¶¶¶11¶111111111111¶_
_11_¶11111111111111111¶¶_____¶¶¶¶__¶111111111111¶¶
¶¶¶¶1111111111111111¶¶¶¶_____1¶¶__11111111111111¶¶
¶¶¶¶11111111111¶¶¶¶¶¶¶______1¶1¶¶11111111111111¶1_
¶¶1¶1111111111111¶¶¶¶¶¶_____¶¶¶¶¶¶1111111111111¶¶_
¶¶11111111111111111111111¶¶___¶¶¶¶¶¶1111111111¶¶¶_
_1¶111111111111111111¶¶¶¶¶¶____¶¶¶¶11111111111¶1__
__¶¶11111111111111111¶¶¶_____¶¶¶1111111111111¶1___
___¶¶¶111111111111¶1¶¶¶____1¶¶111¶1111111¶11¶1____
____1¶¶¶11111111111¶¶¶¶111¶¶¶¶111111111¶11¶¶¶_____
______¶¶¶¶1111111111111¶¶¶¶1¶¶¶¶¶¶¶¶11¶11¶¶_______
_______¶¶¶¶¶11111111111¶111¶___¶¶¶111¶1¶¶¶________
_________¶¶¶¶¶¶111111111111¶__¶¶¶111¶¶¶1__________
____________1¶¶¶¶¶11111111¶¶_¶¶¶¶111¶¶____________
______________¶¶¶¶¶¶¶1111111_¶¶¶11¶¶1_____________
_________________1¶¶¶¶¶¶1111¶¶¶1¶¶¶¶______________
____________________¶¶¶¶¶¶1¶¶¶¶¶1¶________________
_______________________¶1¶¶¶1¶¶¶__________________
___________________________11¶____________________


▀██▀─▄███▄─▀██─██▀██▀▀█
─██─███─███─██─██─██▄█
─██─▀██▄██▀─▀█▄█▀─██▀█
▄██▄▄█▀▀▀─────▀──▄██▄▄█


────────╠███████───███████╠─────────────
───────╠█████████─╠█████████────────────
───────█████████████████████╠───────────
──────╠██████████████████████───────────
──────███████████████████████───────────
──────███████████████████████╠──────────
──────███████████████████████╠──────────
──────███████████████████████───────────
──────╠██████████████████████───────────
──────╠█████████████████████╠───────────
───────█████████████████████────────────
───────╠███████████████████╠────────────
────────╠███████████──╠████─────────────
─────────██████████─────╠█╠─────────────
─────────╠████████──███─────────────────
──────────╠███████─╠█████───────────────
─────╠╠────╠██████─╠███████─────────────
──█████╠────╠█████╠─╠███████╠───────────
─╠███████╠█╠─╠█████╠──████████╠─────────
╠███████████╠──█████───╠████████╠───────
╠█████████████──╠██╠─────╠████████╠─────
─██████████████───────────█████████╠────
──╠█████████████╠───────╠███████████╠───
───╠█████████████████████████████████╠──
────╠█████████████████████████████████──
─────╠█████████████████████████████████─
───────████████████████████████████████╠
────────╠███████████████████████████████
─────────╠██████████████████████████████
───────────█████████████████████████████
────────────╠██████████████████████████─
───────────────────────────────╠██████──
─────────────────────────────────███╠───
─────────────────────────────────╠█╠────



…..*..lovelovelo…*
…*..lovelovelove….*
..*.lovelovelovelove…*…………….*….*
.*..lovelovelovelovelo…*………*..lovel….*
...*..lovelovelovelovelove…*….*…lovelovelo.*
*.. lovelovelovelovelove…*….*…lovelovelo.*
.*..lovelovelovelovelove…*..*…lovelovelo…*
..*…lovelovelovelovelove..*…lovelovelo…*
…*….lovelovelolovelovelovelovelovelo…*
…..*….lovelovelovelovelovelovelov…*
……..*….lovelovelovelovelovelo…*
………..*….lovelovelovelove…*
……………*…lovelovelo….*
………………*..lovelo…*
…………………*…..*
………………….*..*


$$$_____$$$$$$$$$$$$$$$_$$$_______$$$_$$$$$$$$$$
$$$____$$$____$$$____$$$_$$$_____$$$__$$$_______
$$$____$$$___________$$$_$$$_____$$$__$$$_______
$$$_____$$$_________$$$___$$$___$$$___$$$$$$$$__
$$$______$$$_______$$$_____$$$_$$$____$$$_______
$$$_______$$$_____$$$______$$$_$$$____$$$_______
$$$$$$$$$___$$$_$$$_________$$$$$_____$$$$$$$$$$


────(♥)(♥)(♥)────(♥)(♥)(♥) __ ɪƒ ƴσυ'ʀє αʟσηє,
──(♥)██████(♥)(♥)██████(♥) ɪ'ʟʟ ɓє ƴσυʀ ѕɧα∂σѡ.
─(♥)████████(♥)████████(♥) ɪƒ ƴσυ ѡαηт тσ cʀƴ,
─(♥)██████████████████(♥) ɪ'ʟʟ ɓє ƴσυʀ ѕɧσυʟ∂єʀ.
──(♥)████████████████(♥) ɪƒ ƴσυ ѡαηт α ɧυɢ,
────(♥)████████████(♥) __ ɪ'ʟʟ ɓє ƴσυʀ ρɪʟʟσѡ.
──────(♥)████████(♥) ɪƒ ƴσυ ηєє∂ тσ ɓє ɧαρρƴ,
────────(♥)████(♥) __ ɪ'ʟʟ ɓє ƴσυʀ ѕɱɪʟє.
─────────(♥)██(♥) ɓυт αηƴтɪɱє ƴσυ ηєє∂ α ƒʀɪєη∂,
───────────(♥) __ ɪ'ʟʟ ʝυѕт ɓє ɱє.



______97977754767676757755___
______66868686849840327946___
_____________5756546_________
_____________7634566_________
_____________5643565_________
_____________7645487_________
_____________4863133_________
_____________4689461_________
_____________8745879_________
______56556789567893789378___
______46387354561816181318___
______56867893758765987689___
_____________________________
_1722545325981_______________
125445335332588______________
1353322222221388_____________
23322222222211246_____________
233222222222221111222223499____
12222222222222233555555532508___
122222222222222222333332332188__
3122222222222222222222222217288_
911222222222222222222222221__485
831122222222222222222222227__388
58212222222222222222222211___088
_80172222222222222222227____888_
__867222222222222221______0888__
__18512222222211_______488886___
___887777__________68888887___
____88________508888888______
_____85488888888885_________


Simbol Emotions Untuk Fb





EMOTIONS SMILE:
ت
Ü
ϡ
=^.^=
≥^.^≤
≤^.^≥
(>‿◠)✌
≧✯◡✯≦✌
≧◠◡◠≦✌
≧'◡'≦
=☽
≧◔◡◔≦
≧◉◡◉≦
≧✯◡✯≦
≧❂◡❂≦
≧^◡^≦
≧°◡°≦
≧◡≦
(─‿‿─)
ᵔ.ᵔ
:◅)
≕)
≔)
≠)
|:-)
=)
:)
:-)
;)
;=)
;-)
ж)
^o^
^.^
^.^)
=^.^=
:*)
:->
(¬‿¬)
٩(●̮̮̃•)۶
٩(̃-̮̮̃-)۶
(-̮̮̃•)۶
٩(×̯×)۶
٩(•̮̮̃-̃)۶
<(^,^)>
(≧◡≦)
乂⍲‿⍲乂
〷◠‿◠〷
'☋'
:=◑
Σ=)
Ж-þ
^^.
(‐^▽^‐)
=D
ЖD
ЖB=D
XD
X=D
☜(*▽*)☞
☜(˚▽˚)☞
ZB-D
\ ˚▽˚ /
2к-Ͻ
2к-3
| (• ◡•)|















EMOTIONS SAD:
=☾
:[
:-C
๏̯͡๏
*෴*
ñ๏̯̃๏
๏̯̃๏ 'Ω'
ಠ_ರೃ
:'(
:'<
:"<
◄.►
<:(
<:-(
<:'-(
<:"(
╯.╰
ಥ_ಥ
(╥﹏╥)
ͼ(ݓ_ݓ)ͽ
( つ﹏╰)






EMOTIONS LOVE:

♥+♥
=♥
(♥♥,)
➳♥
<3
</3
:-*
@};-
@>--;--
웃❤유
☜♡☞

(>‿♥)
✿◕ ‿ ◕✿
❀◕ ‿ ◕❀
❁◕ ‿ ◕❁
%ᵕ‿‿ᵕ%
(◡‿◡✿)
(✿◠‿◠)
≧❀‿❀≦
-=#:-)
:-Ø
:-ϕ
:-Φ
(っ◕‿◕)っ ♥







EMOTIONS BLUR:

=U
!o◡O!
⊙_☉
O﹏o
⊙.☉
❁_❁
⊙.☉
○.◎
▧.▨
❂.❂
@.@
≥⁰,⁰≤
≧⁰,⁰≦
O.o
O_o
ño.O
(̃⊙.o
⊙.◎)
:-O
:O
:-o
:-X
:-Σ
•ิ.•
<('o'<)~
=U
ૅ.ે
(~_^)
=➚
=✖
ό,ὸ
=I
:-I
:-1
_*.*_
=$
:-#
:/
:\
=/
=\
:=/
:=\
(◐.̃◐)
ಠ_ಠ
*-*
°.°
(◑.◑)
◭,◭
<(' .' )>
^( '-' )^
v( ‘.’ )v
/˚,˚\
♠_♦
}:=/
=l
=L












EMOTIONS ANGRY:
m/(>.<)\m
ὺ.ύ
(`_ゝ´)
(`_っ´)
ὸ.ό
m(><)m
>:(
>:-(
>:=(
>:)
>:-)
>:=)
>:=◑
>:=@
>BD
>XD
>B-<>
>B┨
»,«
>:[P]
>.<
(>‘o’)>
凸(¬‿¬)
◣◢)┌∩┐
(ノಠ益ಠ)ノ [flips a table]















.


.

.