Monday, July 23, 2012

[ New Video & New Entri ] Naskhah Cinta Rasulullah

ASSALAMUALAIKUM CINTA....
Kalau tak jawap dosa, kalau jawap sayang...

Dah lama tak update entri, besalah selalu sibuk mengalahkan Perdana Menteri...kalau nak tahu inilah blog chipmore kejap ada entri, kejap takda entri hikhik.... kepada sesiapa yang rindukan entri daripada sy yang chomel ni... ( ahaks comel ke??? layan.. ) So, inilah hasil Entri untuk bulan ni... Jumlah layan, Macam biasalah  Kalau suka Like, Kalau tak suka diam... tp kalau salah tolonglah pebetulkan...

# Cakap banyak tak guna, jum terus baca entri di bawah..... sebelum tu, selamat Berpuasa kepada semua umat islam... Posa Jangan Tak puasa... Sapa tak p0sa, nnt dia berd0sa ^^,




Kesah di dalam sebuah hadist yang di riwayatkan; Ketika Baginda tengah duduk berkumpul dengan para sahabat, Baginda bertanya kepada sahabatnya. " Wahai sahabtku, tahukah kalian , siapa hamba yang mulia di sisi Allah... ?" Para sahabat terdiam, lalu salah seorg sahabat berkata " para malaikat Ya Rasulullah, merekalah yg mulia " Baginda berkata; " Ya, Para malaikat itu mulia, mereka sentiasa bertasbih beribadah kepada Allah, tentulah mereka mulia, tapi bukan itu yg Ku maksudkan " 

kemudian para sahabat kembali terdiam, Tiba-tiba salah seorang sahabat kembali berkata " Ya Rasulullah, tentulah para Nabi, merekalah yang mulia itu " Rasulullah tersenyum, Baginda berkata " Ya , para Nabi itu mulia, mereka adalah utusan Allah di muka bumi, bagaimana mungkin mereka tidak mulia, tapi ada lagi yang lainnya"

Para sahabat terdiam, tertanya-tanya. siapa lagi orang yang mulia itu ? sehingga kemudian salah seorang sahabat berkata " Ya Rasulullah, adakah kami sahabatmu Ya Rasulullah, apakah kami yang mulia itu Ya Rasulullah ? "Kemudian baginda pandang satu persatu sahabat baginda sambil tersenyum, Baginda berkata," tentulah kalian mulia, Kalian dekat dengan Ku, kalian membantu perjuangganku, bagai mana mungkin kalian tidak mulia, tentulah kalian mulia , tetapi bukan itu yang ku maksudkan"

Para sahabat terdiam semuanya, mereka tak mampu berkata apa-apa lagi..... Tiba-tiba baginda merundukkan wajahnya, tiba-tiba Baginda menagis di hadapan sahabat-sahabatnya, Para sahabat pun tertanya-tanya, Mengapa Kau menagis ya Rasulullah ? Apa bila baginda mengangkat waajahnya, terlihat air mata yang berlinang membasahi pipi dan janggutnya. 

Baginda berkata " Wahai saudaraku , sahabatku, Tahukah kalian siapa yang mulia itu ? Meraka adalah manusia-manusia , mereka akan lahir jauh dari wafatku nanti, mereka begitu mencintai Allah. Tahukan kalian , mereka tidah pernah memandang ku, mereka tidak pernah melihat wajah ku. Meraka hidup tidak dekat dengan ku seperti kalian, tetapi mereka begitu rindu kepada ku. Dan saksikanlah wahai sahabatku semuanya, Aku pun Rindu kepada mereka. Mereka yang mulia itu, merekalah Ummatku " Tagisan Rasulullah di sambut oleh sahabat-sahabat juga dengan tangisan.

Apakah Kita Sudah Mencintai Rasulullah ?

Nabi Sentiasa Sayang dan Merindui Kita....
Ini Buktinya:



Jadikan kisah di bawah ini, sebagai taladan kita semua...


Filem dakwah yang dinantikan! Sebuah hasil karya Geng Penangkap Cahaya dengan terbitan Persatuan Guru Pelatih Islam IPG Kampus Perlis. NCR dihasilkan bagi menzahirkan manifestasi cinta kepada junjungan besar, Nabi Muhammad s.a.w. Kekurangan dari segi teknikal perfileman ada berlaku kerana 1st film lebih pada experimental, tetapi fokus, nilai, dan ambil mesej di dalam filem ini ia lebih menjadi keutamaan kami - kecintaan kepada Rasulullah s.a.w.


# Jadilah pemuda-pemudi acuan Al-quran..

No comments:

.


.

.