Sunday, June 19, 2011

takda sivik punya orang, langgar lari..

hari ini ana nak story pasal kejadian petang tadi..
tadi ana kuar ngan ayah dan adik untuk beli tiket bus
coz 19hb ni, ana nak ke kuala lumpur,
untuk selesaikan urusan dengan pihak universiti selangor

sebelum tu, kami singgah utk ambil hakim 
dari kelas tambahan.
masa ngah tunggu hakim, 
tiba2 rasa bergoyang jew kereta kami..
adik nadiah cakap ada makcik yg naik kereta wira tu,
 langgar bontot kereta kami
kami apa lagi pandanglah keta tu
tapi cepat betul dia lari huh dam shit..
apa punya manusialah, buat salah larikan diri lak..

ayah tak puas hati, ayah pun kejarlah kereta tersebut
(wah macam polis dah rasa,main kejar2 hahhaha)
tapi nasib makcik tu baik, dia terlepas dari jejak kami..

huh,habislah tercalar kereta ayahku
tapi alhamdulilah takda yang kemek


P/S:: Kalau kita buat salah kita kena mengaku, walaupun kesalahan itu kita tidak senggaja
INGAT jangan main pakai lepas tanggan jew.kita mesti ada rasa tanggungjawap terhadap 
diri sendiri dan masyarakat.. tiba2 teringat kes langar lari yang melibatkan manusia..
dah lah langgar, bukan nak tolong malah melarikan diri..
kononnya takut jadi kes polis..huh..xda sivik tul


SELAMAT MENONTON
RENUNG2KAN DAN JGN AMALKAN



5 comments:

akmaL said...

teruk tol org tu.

Nurul Shazana said...

memang teruk.. sekurang2nya mintak lah maaf...nie tak, pergi macam tu je

She's Gee said...

tak pelik.. memang byak kes camtu skang.. ish3..

Laksamana Sunan said...

Manusia ni kadang2 sukar dimengerti sikapnye.... ade yg hanya mementingkan diri sendiri sahingga sanggup mengabaikan keselamatan orang lain....itulah padahnya....

Laksamana Sunan said...

Kadang2 manusia ni sukar dimengerti akan sikapnye....ade yg hanya mementingkan diri sendiri dn berlagak jaguh dijln raya tanpa menghiraukan keselamatan dn kesejahteraan pengguna lain....e2 lah natijahnye.....

.


.

.