isu pengharaman tudung di ipta/ipts ??


assalamualaikum....
korang baca nie.....baca sampai habis okey....biar betul??Isu pengharaman pemakaian tudung di IPTA dan IPTS di Malaysia. Ahli-ahli parlimen negara sudah mendapat kata sepakat bagi mengharamkan pemakaian tudung bagi pelajar wanita di IPTA dan IPTS di Malaysia ini berikutan dengan faktor-faktor kesihatan. Ini kerana pelajar-pelajar wanita yang memakai tudung ini didapati kurang mendapat prestasi yang agak cemerlang. Kenyataan ini juga disahkan oleh pakar-pakar di hospital selayang yang membuat kajian terperinci pemakaian tudung ini. Mereka berkata tudung ini akan menyebabkan pengedaran udara yang kurang dan menyebabkan kepala yang melindungi otak akan menjadi kurangsegar dan akan menjadikan otak mereka tidak aktif seperti pelajar-pelajar yang tidak memakai tudung. Jadi bagaimana isu ini boleh berlaku topik ini sengaja ditulis dan hanya disiarkan kecil sahaja di bahagian muka surat yang sekiranya tidak diteliti tidak akan nampak.Adakah kerajaan Malaysia takut akan hal ini. Yang dulu begitu marah terhadap Singapura yang memberhentikan 2 orang murid perempuan kerana memakai tudung ke sekolah. Ape sudah jadi dengan isu ini diam begitu sahaja. Sekarang ape sudah jadi paku dulang paku serpih mengata orang dia yang lebih. Sekarang Malaysia sanggup mengHARAMkan pemakaian tudung pihak JAKIM juga tidak dapat berbuat apa-apa dengan isu ini. Ini kerana semuanya terletak di tangan menteri-menteri di Malaysia. 

Bagaimana pula dengan Pak Lah yang selalu menjadi Imam di masjid-masjid, adakah beliau juga bersetuju dengan isu pengharaman pemakaian tudung ini. Jadi bagaimana seorang Imam boleh setuju tentang pengharaman pemakaian tudung ini.Bagi pihak Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM). International Islamic University Malaysia (IIUM) juga hanya menunggu dan lihat sahaja apa yang akan terjadi. Universiti ini dahulu yang mewajibkan setiap pelajar wanitanya memakai tudung apabila memasuki kawasan universiti kini hanya mengambil endah tak endah sahaja mengapa MALAYSIA sekarang ini. MALAYSIA yang dulunya dikenali kerana agama rasminya adalah agama Islam. Kini boleh mengharamkan pemakaian tudung di Malaysia yang kita semua sudah maklum sebagai seorang wanita Islam wajib memakai tudung.Isu ini sengaja tidak digembar-gemburkan agar tidak mahu berlaku kekecohan ataupun apa-apa reformasi. Pihak media massa seperti TV juga tidak mahu mengambil inisiatif bagi membetulkan semua ini. Adakah Malaysia sudah lemah..Pihak menteri juga sudah mengeluarkan notis bagi pengharaman pemakaian tudung ini di semua IPTA dan IPTS dan juga akan menghantar notis ini ke sekolah-sekolah. 

Pihak menteri juga telahmenyenaraikan beberapa jenis tudung yang haram dipakai sewaktu berada di dalam sekolah ataupun kawasan kampus antara jenis tudung yang tidak boleh dipakai ialah:-

1)TUDUNG SAJI 
2)TUDUNG PERIUK 
3)TUDUNG TERMOS 
4)TUDUNG CAT dan berbagai-bagai jenis 
TUDUNG BOTOL yang selalu menjadi permainan murid sekolah masih di dalam pemerhatian.


hahahahahaha janganla marah, cek pon dah terkena jugak kuikui....

14 comments:

gamep01nt said...

baru nak marah. sekali lawak daa

Cahaya Fajar said...

hahaa..naseb baik baca smpai abis.terkena sya...

Chika said...

menyirap sekejap... hehehehe sabar je la :P

Si Pujangga said...

wa kene beb.. hahaha..

Khairil said...

haha..hampeh...kih kih kih...

touya said...

lompat terus baca dekat kat bawah ..... haritu dah baca dah

Hana teen top said...

ahahha...tue la pasal, baru nak marah tapi ayat kat bawah tue tak leh blah..lawak plak dah..ahaha

said...

haha, naseb baek bace sampai habes..hadoii...maunye aku berebti belaja kang. haha


XD

PORUMAN said...

hahahahaha... geram btl dlm hati bile baca bende ni..hihihi.. ingatkan cite benar!!!!!!hahahaha... saya bg 8 bintang plus 1...hehehehe

saiful zaman said...

nk copy boleh..

hehe.. best cite niee...

saiful zaman said...

hee...

nak amik boleh.. cm best jer..

Anonymous said...

hee...

nak amik boleh.. cite cm best jer..

SHAZANA HALIM said...

sesiapa yg berminat sila lah copy & page...

emydiaz3 said...

hahaha kelakar daa..

Sponser :

sem0ga Allah merahmati anda...TQ

.

.